Menu
Yuri Kordonsky

Yuri Kordonsky

Actor, Regizor
Data nașterii: 17 octombrie 1966 (58 ani)
Locul nașterii: Rusia
Lista mea
Înregistrează-te pentru a adăuga piesa în lista ta de favorite

Urmărește pe:

Spectacole viitoare cu Yuri Kordonsky

Momentan nu există reprezentații viitoare.

Despre Yuri Kordonsky

Studii

Masterat Ad Eundem Gradum, Universitatea Wesleyan, 2015 (titlu onorific)

Masterat în regie, Academia de Stat de Arte Teatrale, St. Petersburg, Rusia, 1999

Masterat în actorie, Academia de Stat de Arte Teatrale, St. Petersburg, Rusia, 1995

Masterat în matematică și programare computerizată, Universitatea de Stat Odessa, Ucraina, 1988

Numiri academice

Profesor de regie, Academia de teatru Yale, 2015 – prezent

Director Departament de Teatru, Universitatea Wesleyan, 2012 – 2015

Profesor de teatru (cu titularizare), Universitatea Wesleyan, 2014 – 2015

Conferenţiar teatru (cu titularizare), Universitatea Wesleyan, 2009 – 2014

Lector Universitar Teatru, Universitatea Wesleyan, 2002 – 2009

Director de regie, programul de dramaturgi, Centrul Teatral O`Neill, 2008, 2009

Asistent universitar adjunct, Universitatea Columbia, Academia de Arte, 2007

Asistent lector universitar, Universitatea George Washington, 2001 – 2002

Profesor de actorie, Studio Actorie Teatrul Classika, 2001 – 2002

Asistent universitar, Academia de Stat pentru Arte Dramatice, St. Petersburg, Rusia, 1990 – 1995

Poziţii profesorale

Președinte UNESCO ITI – Atelierul Internațional de Vară pentru Academii de Teatru, Sinaia, România, 2004 – 2006

Director rezident, Teatrul Classika, 2001 – 2002

Director şi actor rezident, Teatrul Dramatic Maly – Teatrul Europei, St. Petersburg, Rusia, 1995 – 2001

Regie

Teatru, TV și producții de operă

“Incredibila și trista poveste a candidei Eréndira și a bunicii sale fără suflet”, bazată pe povestirile scurte ale lui Gabriel Garcia Marquez, Teatrul German de Stat, Timișoara, România, 2017

În adâncuri” de Maxim Gorki, Teatrul Național Maghiar, Cluj, 2016

“Marmură” de Joseph Brodsky, Teatrul Bulandra, București, România, 2015

“Cântăreața cheală” de Eugene Ionesco, Centrul pentru Teatru de Artă, Universitatea Wesleyan, 2015

“Unchiul Vanea” de A.P. Cehov, producție TV, TVR, România, 2014

“Pescărușul” de A.P. Cehov, Centrul pentru Teatru de Artă, Universitatea Wesleyan, 2013

“Crimă și pedeapsă”, bazat pe romanul lui F. Dostoievski, Teatrul Bulandra, București, România, 2013 (reluare cu distribuție nouă)

În adâncuri” de Maxim Gorki, Teatrul Esch și Teatrul Național din Luxemburg, 2013

“Pescărușul” de Cehov, Teatrul German de Stat, Timișoara, România, 2013

“Ecourile de pe pereții subterani sunt mai zgomotoase decât pașii deasupra mea” de Anthony Nikolchev, Festivalul de Teatru United Solo, New York, Teatrul ROW, SUA, 2012

“Crimă și pedeapsă”, bazat pe romanul lui F. Dostoievski, Teatrul Volkhonka, Ekaterinburg, Rusia, 2012

“Iolanta”, o operă de P. Ceaikovski, Boston Vocal Arts Studio, May 2012

“Marele zeu Brown” de Eugene O’Neill, Teatrul Centru pentru Arte, Universitatea Wesleyan, 2011

“Ultima zi a tinereții”, o piesă bazată pe romanul lui Tadeusz Konwicki “Cronica incidentelor unei iubiri”, Teatrul Național Radu Stanca, Sibiu, România, 2011

“Îngropați-mă pe după plintă”, o adaptare a romanului lui Pavel Sanaev, Teatrul Bulandra, București, România, 2011

“Uite ce nu înțeleg” de A. Nikolchev (co-regizat), Ansamblul Teatral Odyssey, Los Angeles, 2010

“Euridice” de Jean Anouilh, Teatrul Centru pentru Arte, Universitatea Wesleyan, 2009

“Uite ce nu înțeleg” de A. Nikolchev (co-regizat), Athenaeum, Chicago, 2009

“The Canterbury Tales” de G. Chaucer, Teatrul Riverside, Universitatea Columbia, New York, 2008

“Oedipus Rex” de Sofocle, Teatrul Centru pentru Arte, Universitatea Wesleyan, 2007

“Fatherlessness”, o adaptare a piesei lui A. Cehov, Teatrul Orkeny, Budapesta, Ungaria, 2007

“Peer Gynt” de H. Ibsen, Teatrul Centru pentru Arte, Universitatea Wesleyan, 2007

“Crimă și pedeapsă”, o piesă bazată pe romanul lui F. Dostoievski, Teatrul Bulandra, București, România, 2006

“Conu Leonida față cu reacțiunea” de I. L. Caragiale, producție DVD, președinția UNESCO ITI, București, România, 2006

“Întâlnirea”, compusă și regizată de Yuri Kordonsky, Institutul Internațional UNESCO, spectacol de închidere la Congresul Mondial UNESCO ITI, Manila, Filipine, 2006

“Casa Bernardei Alba” de F. G. Lorca, Teatrul Dramatic Maly -Teatrul Europei, St.-Petersburg, Rusia, 2006

“Inimă de câine”, o piesă bazată pe romanul lui Mihail Bulgakov, Teatrul Național, București, România, 2005

“Conul Leonida față cu reacțiunea” de I. L. Caragiale, președinția UNESCO ITI, Sinaia, România, 2004

“Lunga cină de Crăciun” de Thornton Wilder, Teatrul Centru pentru Arte, Universitatea Wesleyan, 2004

“Sorry” de A. Galin, Teatrul Bulandra, București, România, 2004

“Crimă și pedeapsă”, o piesă bazată pe romanul lui F. Dostoievski, Centrul pentru Teatrul de Artă, Universitatea Wesleyan, 2004

“Însemnările unui nebun” de N. Gogol, Teatrul West End, Gloucester, MA, 2003

“Moliere sau Cabala bigoților”, o adaptare a piesei lui M. Bulgakov, Centrul pentru Teatrul de Artă, Universitatea Wesleyan, 2003

“Căsătoria”, o adaptare a piesei lui N. Gogol, Teatrul Bulandra, București, România, 2003

“Antigona” de J. Anouilh, Teatrul Classika, Arlington, VA, 2002

“Căsătoria”, o adaptare a piesei lui N. Gogol, Teatrul Classika, Arlington, VA, 2002

“Micul prinț”, o adaptare a povestirii lui A. de St. Exupery, Teatrul Classika, Arlington, VA, 2001

“Viraj periculos” de J. B. Priestley, Teatrul Classika, Arlington, VA, 2001

“Unchiul Vanea” de A. Cehov, Teatrul Bulandra, București, România, 2001

“Dispariția”, o piesă bazată pe povestirile lui Shamai Golan, Teatrul Dramatic Maly – Teatrul Europei, St. – Petersburg, Rusia, 2001

“Soția altcuiva și soțul sub pat”, o adaptare a povestirii lui F. Dostoievski, Teatrul Classika, Arlington, VA, 2000

“Glumele lui Ptushkin” de N. Ptushkina, Teatrul Deschis, St. – Petersburg, Rusia, 1997

“Iubirea” de L. Petrushevskaya, Academia de Stat pentru Arte Teatrale, St. – Petersburg, Rusia, 1995

“Coada”, o adaptare a romanului lui V. Sorokin, Academia de Stat pentru Arte Teatrale, St. – Petersburg, Rusia, 1993

Premii și nominalizări pentru regie

“Unchiul Vanea”Teatrul Bulandra, București:

– Premiul UNITER pentru cel mai bun regizor, cea mai înaltă distincție a Teatrului Național, București, România, 2002

– Premiul Festivalului Uniunii Teatrelor Europene pentru Cea mai bună prestație, Palermo, Italia, 2001

– Premiul Festivalului Teatrelor Naționale pentru Cea mai bună prestație, București, România, 2001

– Premiul Ministerului Culturii din România pentru Cel mai bun spectacol din literatura universală, București, 2002

– Ministerul Culturii din România, Premiu Special pentru promovarea valorilor teatrale românești, 2002

Producția a mai fost nominalizată la premiul UNITER (Uniunea Teatrelor din România) la următoarele categorii: Cel mai bun spectacol, Cea mai bună scenografie, Cel mai bun actor în rol principal (două nominalizări), Cea mai bună actriță în rol principal.

“Dispariția” – Teatrul Dramatic Maly, St. Petersburg

– Golden Light pentru cel mai bun actor în rol principal (Igor Ivanov), cea mai înaltă distincție a teatrului din St.-Petersburg, Rusia, 2002

– Premiul Strzjelchik pentru cel mai bun actor în rol principal (Igor Ivanov), St. Petersburg, Rusia, 2002

“Căsătoria” – Teatrul Bulandra, București

– Nominalizat la premiul UNITER, cea mai mare distincție a Teatrului Național pentru cel mai bun actor în rol secundar (Victor Rebengiuc), București, România, 2004

“Sorry”Teatrul Bulandra, București

– Premiul UNITER pentru cea mai bună actriță (Mariana Mihuț), România, 2005

– Premiul pentru Cel mai bun spectacol contemporan, Festivalul de Teatru Contemporan, Brașov, România, 2004

“Inimă de câine” – Teatrul Național din București

– Premiul UNITER pentru cel mai bun actor (Victor Rebengiuc), România, 2006

– Nominalizată la Premiul UNITER pentru Cel mai bun spectacol

“Casa Bernardei Alba” – Teatrul Dramatic Maly, St. Petersburg

– Premiul Golden Light pentru cel mai bun debut (Alyona Starostina și Ekaterina Kleopina), Rusia, 2006

– Nominalizată la Premiul Golden Light pentru cea mai bună actriță (Natalia Akimova)

“Crimă și pedeapsă” – Teatrul Bulandra, București

– Premiul UNITER pentru cel mai bun actor în rol secundar (Sorin Leoveanu), România, 2007

“Uite ce nu înțeleg

– Best Actor, Festivalul de Teatru United Solo, New York, Theater ROW, USA, 2011

– Nagroda Dyrektorow (Premiul Festivalului Internațional al Regizorilor) și Nagrody Marszalka Wojewodztwa Dolnoslaskiego (Premiul Ministerului din Silezia Inferioară), Festivalul Internațional WROSTJA, Polonia, noiembrie 2009

“Ultima zi a tinereții” – Teatrul Național “Radu Stanca”, Sibiu, România

– Premiul UNITER pentru cea mai bună producție, România, 2012.

– Nominalizare UNITER pentru Cel mai bun decor.

“Îngropați-mă pe după plintă” – Teatrul Bulandra, București

– Premiul UNITER pentru Cea mai bună actriță în rol principal (Mariana Mihuț), România, aprilie 2012. Nominalizat și la premiul pentru Cel mai bun actor în rol principal.

“Ecourile de pe pereții subterani sunt mai zgomotoase decât pașii deasupra mea

– Premiul pentru cel mai bun actor (Anthony Nikolchev), Festivalul de Teatru United Solo, New York, SUA, noiembrie 2012

“Crimă și pedeapsă” – Teatrul Volkhonka, Ekaterinburg, Rusia

– Premiul Guvernatorului, Rusia, martie 2013

– Premiul Bravo pentru Cea mai bună producție, Rusia, mai 2013

“Marmură” – Teatrul Bulandra, București

– Premiul UNITER pentru Cel mai bun actor (Marian Ralea), România, 2016

În adâncuri” – Teatrul Național Maghiar, Cluj

– Premiul UNITER pentru cel mai bun regizor, cel mai prestigios premiu al Teatrului Național, București, România, 2017

– Premiul POSZT pentru cel mai bun iluminat de scenă, Pecs, Ungaria, 2017

– Nominalizat la Premiile Radio România Cultural pentru cel mai bun Regizor și cel mai bun Ansamblu, 2017

Festivaluri și turnee internaționale ca regizor de teatru

“Unchiul Vanea” de A. Cehov, Teatrul Bulandra

– Turneu de schimb cultural, Israel, 2007

– Festivalul Internațional de Teatru Spring, Budapesta, Ungaria, 2004

– Turneu de schimb cultural, Podgorica, Montenegro, 2003

– XXX Festivalul Internațional de Teatru Cervantino, Mexico-City, Mexico, 2002

– Festivalul Internațional de Teatru din Sibiu, Sibiu, România, 2002

– Festivalul Național de Teatru Clasic, Arad, România, 2002

– Ediția a 10-a a Festivalului Uniunii Teatrelor Europene, Palermo, Italia, 2001

– Teatrul Național Festival, București, România, 2001

– Turnee regionale, Arad, Timișoara, Iași, Sibiu, România, 2001-2003

“Sorry” de A. Galin, Teatrul Bulandra

– Schimb cultural între teatre – membrii Uniunii Teatrelor Europene, Palermo, Italia, 2004

– Turneu internațional, Düsseldorf, Germania, 2004

– Turneu internațional, Tel-Aviv, Israel, 2004

– Turneu regional, Arad, Timișoara, România, 2004

“Căsătoria”, o adaptare a piesei lui N. Gogol, Teatrul Bulandra

– Festivalul Teatrelor Naționale, București, România, 2013

– Festivalul Internațional de Teatru “Classic”, Arad, România, 2012

– Festivalul de Teatru din Caracal, Caracal, România, 2012.

– Festivalul de Teatru REFLEX 2, Sf. Gheorghe, România, 2012

– Turneu de schimb cultural, Israel, 2007

– Turneu internațional, Budapest, Ungaria, 2006

– Festivalul Național de Teatru Clasic, Arad, România, 2004

– Turneu regional, Arad, Timișoara, Iași, România, 2003

“Inimă de câine”, Teatrul Național, București

– Turneu internațional, Budapest, Ungaria, 2007

“Fatherlessness”, Teatrul Orkeny, Budapesta

– Ediția a 9-a a Festivalului de Arte Performative, Coreea de Sud, 2009

– Festivalul Internațional de Teatru din Sibiu, Sibiu, România, 2008

“Crimă și pedeapsă”, Teatrul Bulandra

– A 18-a ediție a Festivalului Uniunii Teatrelor Europene, Cluj, România, 2008

“Uite ce nu înțeleg” de A. Nikolchev

– Festivalul de Teatru United Solo, New York, Teatrul ROW, SUA, 2011

– Întâlnirea internațională a spectacolelor one-person WROSTJA din Wroclaw și Torun, Polonia, 2009

– The SOLO International Monodrama Festival in Moscova, Rusia, 2009

– ArmMono, festival de prestații solo, Yerevan, Armenia, 2009

“Îngropați-mă pe după plintă”, Teatrul Bulandra

– Festivalul Teatrelor Naționale, București, România, 2011.

“Ultima zi a tinereții”, Teatrul Național “Radu Stanca”, Sibiu

– Festivalul Teatrelor Naționale, București, România, 2012

– Festivalul Internațional de Teatru, Sibiu, România, 2012

“Crimă și pedeapsă”, Teatrul Volkhonka, Ekaterinburg

– Festivalul Internațional de Teatru Chelovek Teatra, Celiabinsk, Rusia, 2013

“Ecourile de pe pereții subterani sunt mai zgomotoase decât pașii deasupra mea” de A Nikolchev

– Prezentare Institut Grotowski, Wroclaw, Polonia, 2013

– Festivalul European United Solo, Varșovia, Polonia, 2013

– Festivalul de Teatru United Solo, New York, USA, 2012

“Pescărușul”, Teatrul German de Stat, Timișoara

– Festivalul Teatrelor Naționale, București, România, 2013

– Festivalul de Teatru Eurothalia, Timișoara, 2013

– Festivalul Internațional de Teatru, Sibiu, România, 2013

“Marmură”, Teatrul Bulandra, București

– Festivalul Internațional de Teatru, Sibiu, România, 2016

– Festivalul Teatrelor Naționale, București, România, 2016

– Festivalul de teatru EuRoCultura, Bruxelles, Belgia, 2016

În adâncuri, Teatrul Național Maghiar, Cluj

– Festivalul Internațional de Teatru Interferențe, Cluj, România, 2016

– Festivalul Internațional de Teatru, Sibiu, România, 2017

– Festivalul de Teatru POSZT, Pecs, Ungaria, 2017

– Festivalul Teatrelor Naționale, București, România, 2017

Publicații de fond, emisiuni TV și radio și recenzii despre activitatea mea regizorală (selecționate)

Interviu de fond cu Simona Chiţan, Adevărul, august 2014

Interviu de fond cu Adina Ştefan, VIP, România, mai 2011

Interviu de fond cu Mirela Sandu, Teatrul Azi, n.3-4, 2011

“A Director-Meteor”, articol de fond de Simona Chiţan, Adevărul, România, ianuarie 2011

“Yuriy Kordonskiy”, documentar TV de o oră de Sanda Vişan, TVR Cultural, România, 2008

Interviu de fond, BBC, noiembrie 2006

Interviu de fond în revista ELLE, București, România, noiembrie 2005

“Caravana premierelor” cu Iuliana Ciugulea, reportaj TV de o oră despre “Sorry” la Teatrul Bulandra, Televiziunea Națională, București, România, Ianuarie 2004

“Nocturnă” cu Marina Constantinescu, reportaj TV de 1 oră, Televiziunea Națională, București, România, Ianuarie 2004

Realizarea unui spectacol: “Mari școli de teatru – Mari regizori”, teză de doctorat a Cătălinei Naum, capitolul Yuri Kordonsky – După 30 ani este dedicat stilului și metodei mele regizorale, septembrie 2003

“Caravana premierelor” cu Iuliana Ciugulea, emisiune TV de 1 oră despre “Căsătoria” la Teatrul Bulandra, Televiziunea Națională, București, România, septembrie 2003

“Spre o nouă etapă din viață” de Michael Toscano, Washington Post, septembrie 12, 2002

“Umor”, detaliu pentru “Căsătoria ” perfectă de Michael Toscano, Washington Post, februarie 28, 2002

“Regizor rus găsește un nou început în Arlington” de Ryan Self, Gazeta Arlington Sun, decembrie 2001

“Dostoievski ciudat de la Classika” de Cheryl Kenny, The Journal, octombrie 2000

“Compromis internațional” de Dan Via, Washington Post, oct 6, 2000

“Toate lucrurile luate în considerare cu Alex van Oss”, reportaj narativ de 15 minute, Postul Național de Radio Public, septembrie 2000

Numeroase interviuri și recenzii în reviste și ziare, inclusiv în Washington Post, The Journal, Time Out, Washington Times, Washington Diplomat, Arlington Sun Gazette, Jurnalul de teatru St. Petersburg, România Literară, Ocean, Cascade, Chaika, Teatrul, Adevărul și altele (disponibile la cerere).

Actorie

Teatru

Înregistrări audio cu Alexander Pushkin, Anna Ahmatova, și Alexander Kuprin,

Universitatea Yale, New Haven, CT, 2004

Anouchkin în “Căsătoria” de N. Gogol, Teatrul Classika, Arlington, VA, 2002

Stepan în “Căsătoria” de N. Gogol, Teatrul Classika, Arlington, VA, 2002

Private Milman în “Gaudeamus”, Teatrul Dramatic Maly -Teatrul Europei, St. Petersburg, Rusia, 1990 – 2001 (în repertoriu)

Spitkovsky în “Claustrofobia”, Teatrul Dramatic Maly -Teatrul Europei, St. Petersburg, Rusia, 1994 – 2001 (în repertoriu)

Glagoliev al Doilea în “Piesă fără titlu” de A. Cehov Teatrul Dramatic Maly -Teatrul Europei, St. Petersburg, Rusia, 1997 – 2001 (în repertoriu)

Serbinov în “Chevengur” de A. Platonov, Teatrul Dramatic Maly -Teatrul Europei, St. Petersburg, Rusia, 1999 – 2001 (în repertoriu)

Film și TV

Șofer de taxi în emisiunea TV Străzile felinarelor sparte, studio film St. Petersburg, 2000

Campion în “Clubul celor veseli și spirituali”, competiție de teatru de comedie de improvizație, TV Națională Rusă, Programul Unu, Rusia, 1986 – 1988

Angel Albert în “Păcatul lui Iisus”, Studioul de Film Odessa, 1979

Vovka în “Cosacii și hoții”, Studioul de Film Odessa, 1977

Festivaluri și turnee internaționale ca actor (selecționate)

În cei 12 ani ca regizor și actor rezident la Teatrul Dramatic Maly – Teatrul Europei, companie de teatru de repertoriu din St. Petersburg, Rusia, una dintre cele mai importante companii europene, am luat parte la numeroase festivaluri și turnee internaționale. Spectacolele prezentate au fost Gaudeamus, Claustrofobia, Piesă fără titlu și Chevengur. Câteva dintre cele mai prestigioase festivaluri și turnee cuprind:

– Nouă Festivaluri ale Uniunii Teatrelor Europene:

Milano, Italia, 2000

Budapesta, Ungaria, 2000

Milano, Italia, 1999

Strasbourg, Franța, 1999

Stockholm, Suedia, 1998

Salonic, Grecia, 1997

București, România, 1995

Milano, Italia, 1994

Budapesta, Ungaria, 1993

New Wave, Festivalul Național Intertheatre, Academia de Muzică Brooklyn, NYC, 1994

Scriere creativă, scenario şi adaptări

“Incredibila și trista poveste a candidei Eréndira și a bunicii sale fără suflet”, bazat pe nuvelele lui Gabriel Garcia Marquez, produs la Teatrul German de Stat, Timișoara, România, 2017

“Ultima zi a tinereții”, o piesă bazată pe romanul lui Tadeusz Konwicki

“Cronica incidentelor unei iubiri”, produs la Teatrul Național Radu Stanca, Sibiu, România, 2011

“Îngropați-mă pe după plintă”, adaptare după romanul lui Pavel Sanaev, produs la Teatrul Bulandra, București, România, 2011

“Unchiul Vanea”, scenariu bazat pe piesa lui A. Cehov, prezentat la MediaPro Pictures, România, 2008

“Fatherlessness”, adaptare a piesei lui A. Cehov, produsă la Teatrul Orkeny Budapesta, Ungaria, 2007

“Crimă și pedeapsă” o piesă bazată pe romanul lui F. Dostoievski, produsă la Teatrul Bulandra, București, România, 2006

“Inimă de câine”, o piesă bazată pe romanul lui Mihail Bulgakov, produsă la Teatrul Național, București, România, 2005

“Moliere sau cabala bigoților”, adaptare a piesei lui Mihail Bulgakov, produsă la Centrul pentru Arte, Universitatea Wesleyan, 2003

“Căsătoria”, adaptare a piesei lui N. Gogol, produsă la Teatrul Classika Arlington, VA, 2002

“Micul prinț”, adaptare a piesei lui A. de St. Exupery, produsă de Teatrul Classika, Arlington, VA, 2001

“Dispariția”, o piesă bazată pe povestirile lui Shamai Golan, produsă la Teatrul Dramatic Maly, St- Petersburg, Rusia, 2001

“Soția altcuiva și soțul sub pat”, adaptare a povestirii lui F. Dostoievski, produs la Teatrul Classika, Arlington, VA, 2000

Publicaţii  

“Stanislavski: Arta învățării” (în română), o prefață la noua ediție românească de la Munca actorului cu sine însuși de Konstantin Stanislavski, editura Nemira, 2013

Mariana Mihuț – Mama mea româncă” (în română). Un eseu în antologia Cu si Despre Mariana Mihuț, editată de Mircea Morariu, Fundația Culturală “Camil Petrescu”, 2012

“Victor Rebengiuc este viață” (în română). Articol în antologia De-a Dreptul Victor Rebengiuc, pp. 87 – 92, editată de de S. Chitan și M. Michailov, Editura Licentia, București, 2004

Conferinţe, Ateliere şi Seminarii

Cehov / Kordonsky, lider de atelier, București, România, 2017

Membru panel, Teatrul rusesc de astăzi, University of Maryland, octombrie 2015

Lider atelier pentru Unchiul Vanea, Sibiu Festivalul Internațional de Teatru, România, June 2015

Lider atelier, University of California San Diego, program MFA de regie, 2015

Lider atelier pentru Shakespeare, Târgu Mureș, România, 2015

Lider atelier, Trei Surori de Cehov: Lectură lentă, Sibiu, România, 2015

Gestul psihologic, lider de atelier, Sibiu Festivalul Internațional de Teatru, România, June 2014

Artist în rezidență și lider de atelier, Universitatea Colgate Departamentul de teatru, noiembrie 18-20, 2013

Profesor, Clasă avansată de regie, Institutul Teatrelor Naționale la Centrul de Teatru O’Neill, Waterford, CT, 2012

Respondent extern pentru Pescărușul lui Cehov, Academia de Teatru Yale, 2012

Profesor principal de regie, Institutul Teatrelor Naționale la Centrul de Teatru O’Neill, Waterford, CT, 2012 Lider, Laborator regie despre Domnișoara Julie a lui Strindberg, Institutul Teatrelor Naționale la Centrul de Teatru O’Neill, Waterford, CT, 2011

Lider, atelier analiză scenarii, Institutul Teatrelor Naționale la Centrul de Teatru O’Neill, Waterford, CT, 2011

Lider, atelier analiză scenarii, Institutul Teatrelor Naționale la Centrul de Teatru O’Neill, Waterford, CT, 2010

Moderator panel, conferința catedrei de limba rusă Moscova în cultura rusească, Universitatea Wesleyan, 2008

Lider atelier, Jucându-l pe Cehov, Timișoara, România, 2008

Participant la Conferința mondială UNESCO a directorilor de academii teatrale, Manila, Filipine, 2006

Președinte panel, președintele juriului, moderator de discuții la Atelierul internațional pentru academii teatrale al președinției UNESCO ITI, Sinaia, România, verile din 2004 și 2005

Președinte comitet la Nunta însângerată a lui Garcia Lorca, UNESCO ITI, Sinaia, România, 2004

Lider atelier, Tehnica de actorie a lui Stanislavski, Palermo, Italia, 2004

Moderator de discuții despre Piese clasice pe scena modernă pentru artiști de teatru și presă, eveniment de o zi în deschiderea Festivalului Internațional de Teatru Cervantino XXX, Guanojuato, Mexic, 2002

Co-lider al atelierului Regizorilor din Uniunea Teatrelor Europene, St. Petersburg, Rusia, 2000

Participant, atelierul pentru Actorii Uniunii Teatrelor Europene, Bochum, Germania, 1999

Participant, atelierul pentru Actorii Uniunii Teatrelor Europene, Santiago di Compostella, Spania, 1998

Activitate pedagogică

Cursuri predate

Academia de Teatru Yale: Practică regie, Seminar de regie an I, Laborator actor-regizor, supervizare Carlotta, Langston Hughes, și festivaluri New Play Lab ale noilor piese

Universitatea Wesleyan: Regie I, Regie II, ansamblu de performanță, Actorie I, Actorie II, Teatrul lui Anton Cehov: cercetare, analiză, performanță, Experiențe regizate în actorie, Practică avansată de actorie și regie, supervizor al Forumului rusesc de mișcare

Universitatea Columbia: Studio actorie I, Studio actorie II Universitatea George Washington: Actorie I

Studioul de actorie Classika: Metoda de actorie a lui Stanislavski, Tehnica de actorie a lui Michael Cehov, Metoda acțiunilor fizice, Analiza scenariilor

Academia de Stat de Arte Teatrale, St.-Petersburg, Rusia: Actorie, actorie la operă, voce și discurs, dans ca membru al grupului regizoral, a predat, consiliat și supravegheat clasa de actorie în timpul celor 4 ani de studii universitare.

Consultanță teză seniori (Universitatea Wesleyan)

Claire Whitehouse, Ce este un pian care nu răsună? Femeile dramaturg ale Teatrului Abierto și producția ei A La Ronda, 2014

Nicholas Orvis, “În această ultimă Furtună”: Narațiuni ale morții bune pe scena engleză de la moralități la Shakespeare și producția sa a Furtunii de Shakespeare, 2013

Amanda Woodward, Muchia lamei: Pasiune fatală, sejurul spre infinitudine și fractura convenției aristotelice în Fedra lui Jean Racine, 2012

Samantha Pearlman, “Ceva pentru băieți”: O analiză a femeilor din USO Camp Show Inc. și a genului lor performat şi producția ei Cu devotament, cu stimă, 2011

Jessica Green, Măștile lui Mefisto în Germania secolului al XX-lea: Gustaf Grundgens, actorul și legenda, 2009

Edward Bauer, Trecutul și prezentul performanței: Masca și arhetipul viu și o apariție în Oedipus Rex de Sofocle (rolul lui Creon), 2008

Emmalee Riegler, Teatru ecologic și o producție a O călătorie în jurul camerei mele de Xavier de Maistre, 2008

Alex Fishman, Dansul Actorului și o apariție în Shakespeare Cum vă place (rolul lui Touchstone) și Ibsen Peer Gynt (personaje multiple), 2007

Rebecca Josue, Thornton Wilder, Germania și un limbaj comun și o producție a Podurilor din San Luis Rey de Thornton Wilder, 2006

Chris Kaminstein, Film, teatru și utilizarea montajului în spectacolul scenic și o producție Extraordinara parabolă a lui Leni Riefenstahl, 2005

Tara Shah, Coborârea cortinei: Examinarea dialogului dintre scenă și cinema și o producție a Lolitei de Nabokov, 2005

Perri Yaniv, Proiectul perspectivelor penale: Abordări sociologice în tradiția de teatru documentar și producția WordInfirmia bazată pe piesa sa originală, 2004

Jesse Soursourian, 1929: Stalin, cabala lui și Mihail Bulgakov și o apariție în piesa lui Bulgakov Moliere sau cabala bigoților (rolul lui Moliere).

Cititor de teze pentru Reflecții asupra culturii rusești: Soyuzmultfilm și lucrările lui Yuri Norstein de Bonnie Loshbaugh, 2005

Activităţi diverse

Academia de Teatru a Universității Yale, 2015 – prezent

Membru în comitetul de admitere, Departament Regie

Comitetul de selecție pentru postul de Profesor adjunct de actorie

Comitetul Permanent Consultativ și de Nominalizări (SAAC) pentru Academiile de Artă

Universitatea Wesleyan, 2002-2015 (selecționate)

Catedra de Teatru, 2012 – 2015

Comitetul de selecție, Departamentul de teatru, 2014

Am activat în comitetul de selecție pentru postul de Asistent universitar lector universitare invitat în Istorie/Critică. Lector universitar invitat în Istorie / Critică. Supervizor site departament de teatru

M-am oferit voluntar pentru a-mi asuma răspunderea creării unui site nou al departamentului în colaborare cu Laboratorul Wesleyan pentru Noile Medii; atribuțiile mele cuprind schițarea hărții și structurii site-ului, scrierea și compilarea textelor pentru paginile sale, selectarea a peste o sută de imagini digitale pentru producție și prezentări de studii în străinătate, supervizarea unui angajat student în selecționarea imaginilor pentru antetul site-ului și redactarea de titluri pentru el, menținerea contactului cu absolvenții recenți în legătură cu informațiile privind studiile în străinătate pe care i-am rugat să le furnizeze pentru site, funcționând ca punte de legătură între departament și designerii grafici și video și crearea noutăților pentru pagina de “Noutăți”, printre altele.

Comitetul de selecție, Departamentul de teatru, 2011-2012

Am activat în comitetul de selecție pentru titularizare de lector universitar de actorie.

Colaborare cu Studiile Ruse și Est-Europene, 2011-2013

Am fost implicat activ în modelarea configurației noii catedre de limba rusă, oferta de cursuri, structura cursului de bază, cerințele de bază și viitoarea conducere a departamentului sau a programului.

Comitetul Outside the Box, Centrul pentru Arte, 2006 – 2008

Misiunea comitetului  Outside the Box al Centrului pentru Arte este de a aduce Wesleyan la cel mai înalt calibru de artiști aclamați pe plan național și internațional, care sunt adevărați inovatori în domeniile lor și a căror activitate emană din cel mai amplu spectru de culturi mondiale. În calitate de membru al comitetului, am ajutat la organizarea vizitelor în campus și a rezidențelor pentru artiști extraordinari și inovatori, precum Charles Mee, Tony Kushner, Amiri Baraka, Moises Kaufman, ansamblul teatrului The Civilians, printre alții. Aceste evenimente, organizate de comitetul nostru, au avut foarte mare succes și au devenit veritabile elemente de bază ale vieții intelectuale studențești.

Comitetul de selecție, Departamentul de rusă, 2004 – 2005

A lucrat cu Departamentul de rusă în căutarea lor după un profesor invitate pentru primăvara lui 2006. Unul dintre candidați, cercetătorul de frunte al teatrului de avangardă rusesc, Nikolai Pesochinskiy, a fost candidatul pe care l-am propus și recomandat. După ce i s-a oferit postul, am servit drept legătură între el și departamentul de limba rusă. În timpul mandatului său în campus, am participat în mod activ la programarea activităților și prelegerilor sale, atât la catedra de limbă rusă și în alte departamente.

Comitete de selecție, Departamentul de teatru, 2003-04 și 2006-07

A activat în comitetele de selecție pentru posturile de Lector Universitar Adjunct în Design Scenic și Profesor Asociat de Actorie. Activitățile au cuprins pregătirea și formularea publicării anunțului, selectarea candidaților dintr-o bază amplă de candidați, solicitând recomandări, efectuând interviuri telefonice și în campus, articulând considerente pentru angajarea candidaților selecționați și modelând strategia generală pe termen lung a departamentului pentru angajarea membrilor facultății.

Servicii în folosul comunităţii

Membru în juriu, Clubul celor veseli și spirituali (KVN), Liga Americană, 2002 – 2004

Un proiect funcționând sub auspiciile KVN Organizației Americane pentru Arte de Amatori și Competiții Creative. KBH (sau KVN) este o formă de competiție de teatru de comedie intercolegial de improvizație între peste 30 echipe din colegii și universități americane. În fiecare an are loc un campionat, iar câștigătorul este desemnat printr-un sistem play-off de către un comitet de arbitri, care cuprinde de obicei celebrități și scriitori faimoși. Jocurile se desfășoară în diferite orașe din țară și sunt adeseori difuzate pe posturile TV locale și mediatizate în presă.

Traducere din limba engleză de Simona Nichiteanu 

Roluri jucate de-a lungul timpului

Regizor
în Romeo şi Julieta
Detalii